Creșteți vânzările prin intermediul analizei ABC

Analiza ABC ajută la stabilirea priorităților. Clienți, produse sau alți indicatori de analiză sunt sortați și clasificați în funcție de importanța lor pentru companie. În acest scop, indicatorii sunt împărțiți în trei clase bazate pe un parametru selectat:

A: foarte important

B: important

C: mai puțin important

Clienții sau produsele pot fi tratate în mod diferit în funcție de afilierea la una din cele trei clase. Analiza ABC ajută la direcționarea măsurilor și a resurselor necesare.

Categoria A reprezintă categoria cea mai valoroasă de produse sau clienți pe care îl aveți. Acestea sunt produsele care contribuie cel mai mult la profitul dvs. global, fără a consuma prea mult din resursele dvs.

Categoria B reprezintă mijlocul dvs. de clienți sau produse curente. Sunt acel grup profitabil, dar care nu este suficient de semnificativ. Cu toate acestea, categoria B are potențial. Membrii acestei categorii pot, cu o anumită încurajare, să fie dezvoltați în categoria A.

Categoria C se referă la sutele de tranzacții minuscule care sunt esențiale pentru profit, dar nu contribuie individual la valoarea companiei. Aceasta este categoria în care vor fi majoritatea produselor sau clienților dvs. Este, de asemenea, categoria în care trebuie să încercați să automatizați vânzările cât mai mult posibil pentru a reduce costurile generale.

PRINCIPIUL PARETO. Analiza ABC se bazează pe ceea ce numim principiul Pareto, principiu economic creat de economistul Vilfredo Pareto. Pareto și-a câștigat notorietatea spunând că cea mai mare productivitate economică provine dintr-o mică parte a economiei. De exemplu Principiul Pareto sugerează că veți obține 80% din vânzările dvs. de la doar 20% dintre clienții dvs. În acest caz, aceste 20% ar fi clienții dvs. din categoria A, deci cei care au cea mai mare contribuție la veniturile dvs. Practic, doar 20% din clienții dvs. sunt suficient de valoroși, iar pierderea unuia ar afecta semnificativ afacerea.

AVANTAJELE ANALIZEI ABC. Scopul principal al analizei ABC este de a îmbunătăți capacitatea de a trata grupuri de date mari și complexe, prin divizarea acestora în trei segmente. Aceste segmente definesc prioritatea datelor în orice zonă în care le folosiți, evidențiind problemele specifice.

Segmentarea vă permite să identificați clienții/produsele cele mai valoroase. Apoi, vă permite să-i examinați separat, astfel încât să puteți forma un plan de acțiune. Când vă puteți uita la lucruri în trei categorii diferite, este mai ușor să alocați resursele într-un mod mai strategic decât în cazul în care faceți un pas înainte și înapoi între grafice sau doar încercați să înțelegeți o grămadă de date brute. Beneficiul de a lua acest pas în plus este că facilitează analiza strategică a datelor, ceea ce la rândul său facilitează maximizarea profiturilor.

Analiza ABC a fost implementată și integrată în soft-ul de gestiune ProvectaPOS după același principiu pentru grupurile de produse.

80% reprezintă produsele de importanță majoră și care aduc cel mai mare profit

15% reprezintă categoria de mijloc

5%  reprezintă produsele cu frecvență scazută, dar cu valoare mare a inventarului

Pentru a afla mai multe metode de creștere a vânzărilor sau de optimizare a afacerii vă puteți înregistra la o prezentare gratuită, iar specialiștii noștri vă vor oferi suportul necesar.